برای یافتن بهترین نکات بهینه سازی موتورهای جستجو به پایین نگاه کنید

شاید قبلاً اصطلاح بهینه سازی موتور جستجو را شنیده باشید، اما هرگز به آن نگاه نکرده اید. شاید شما نمی دانید معنی آن چیست و سعی می کنید بفهمید. بهینه سازی برای موتورهای جستجو فرآیندی است که سایت شما را برای موتورهای جستجو جذاب می کند، و این مقاله به شما نشان می دهد که چگونه می توانید آن را برای شما کارآمد کنید. در اینجا چند نکته برای شروع شما وجود دارد.

اگر به دنبال درک بهتری از کلمات و عبارات کلیدی در سئو سایت هستید، ابتدا باید بدانید که افراد واقعاً از چه عباراتی استفاده می کنند. گوگل یک برنامه AdWords دارد که به شما این امکان را می دهد. شما کلمات و عبارات خاصی را وارد می‌کنید، و AdWords تعداد دفعاتی را که افراد برای آن کلمات و عبارات خاص جستجو کرده‌اند، برمی‌گرداند.

حتی تصاویر و فایل های ویدئویی ذخیره شده در سرور شما می توانند فرصتی برای افزایش رتبه بندی ایجاد کنند، بنابراین مطمئن باشید که همیشه فایل ها را با کلمات کلیدی ذخیره می کنید. به عنوان مثال: اگر تصویری در سایت خود دارید که با کاهش وزن سروکار دارد، مانند عکس قبل و بعد، هنگام ذخیره تصویر، مطمئن شوید که یک کلمه کلیدی مرتبط را در عنوان وارد کنید.

برای بهینه سازی موتورهای جستجو، از استفاده زیاد از فلش خودداری کنید یا در صورت امکان به طور کامل از آن اجتناب کنید. همین امر در مورد فریم ها و استفاده از چیزهایی مانند AJAX نیز صدق می کند. این به این دلیل است که صفحات یا عناصر مختلف در فلش یا تنظیمات مشابه، به جای داشتن پیوندهای متمایز، پیوند یکسانی را به اشتراک خواهند گذاشت. این امر پیدا کردن را برای موتورهای جستجو دشوارتر می کند.

هنگام انتخاب نام دامنه برای سایت خود، هرگز نباید به چیزی بی ربط بسنده کنید فقط به این دلیل که دامنه مورد نظر شما گرفته شده است. هرچه نام دامنه شما به موضوع سایت شما نزدیکتر باشد، در رتبه بندی بهتر عمل خواهید کرد. لامپ بالای سرتان را روشن کنید و یک نام دامنه عالی و مرتبط انتخاب کنید.

یک وب سایت استثنایی بسازید. قبل از انجام هر گونه سئو برای وارد کردن وب سایت خود به صفحه اول نتایج جستجو، صادقانه از خود بپرسید که آیا وب سایت شما واقعاً یکی از 5 وب سایت برتر جهان در مورد موضوع انتخابی شما است یا خیر. اگر نمی توانید با اطمینان به این سوال پاسخ مثبت دهید، روی بهبود وب سایت خود کار کنید.

رتبه بندی سایت شما در موتورهای جستجو بسیار قابل دستیابی است. کلمات کلیدی هدف باید در تگ H1 استفاده شود زیرا موتورهای جستجو به این ترتیب شما را پیدا می کنند و سایت شما را دسته بندی می کنند. بهترین راه برای افزایش رتبه سایت خود استفاده موثر از تگ H1 است.

وب سایت شما باید به راحتی قابل خواندن و پیمایش باشد. داشتن یک سایت واضح و خوانا با گزینه هایی مانند فونت هایی که می توانند بزرگ شوند به رتبه بندی شما کمک می کند. سایت شما نه تنها برای موتورهای جستجو، بلکه برای بازدیدکنندگان نیز باید بهینه شود.

هنگام ساختن وب سایت وابسته خود، باید مطمئن باشید که بازدیدکنندگان می توانند به راحتی و به سرعت سایت شما را پیدا کنند. یکی از راه های رسیدن به این هدف کمک به موتورهای جستجو برای یافتن و دسته بندی صحیح سایت شما است. این یک تمرین خوب و مفید است که عناصر متا توصیفی را در کد html صفحات خود وارد کنید، زیرا این کار به موتورهای جستجو کمک می کند تا صفحات شما را دسته بندی کنند.

از برنامه های اعتبارسنجی کد رایگان در وب استفاده کنید. شما نمی خواهید سایت شما به اشتباه کدگذاری شود، اما پرداخت هزینه برای بررسی آن ممکن است گران باشد. خوشبختانه، چندین سایت برنامه نویسی رایگان در دسترس هستند تا اطمینان حاصل شود که وب سایت شما هر بار دقیقاً همانطور که می خواهید ظاهر می شود.

هنگام جستجوی اطلاعات خاص در شبکه جهانی وب، امتحان عبارات جستجوی مختلف و مرتب کردن مجدد آن عبارات جستجو مفید است. اصطلاحات فنی به احتمال زیاد نتایج مورد نظر شما را به ارمغان می آورند و استفاده از مترادف ها نیز یک استراتژی جستجوی مفید است. بهینه سازی موتورهای جستجو چنین استراتژی های جستجو را تشخیص می دهد.

از کد HTML صحیح برای وب سایت خود استفاده کنید! تعداد زیادی اعتبارسنجی کد HTML رایگان به صورت آنلاین موجود است، بنابراین از آنها استفاده کنید! کد شکسته می تواند باعث شود که عنکبوت ایندکس صفحه شما یا حتی کل وب سایت شما را متوقف کند. اگر عنکبوت های موتور جستجو برای دیدن آن وجود نداشته باشد، سئوی شما اهمیتی نخواهد داشت!

اگر در حال خرید یک دامنه جدید برای یک سایت تحت میزبان هستید، حتما از میزبان بپرسید که آیا ترافیک سایت قدیمی شما را به سایت جدید شما ارسال می کند یا خیر. این تضمین می کند که کاربر با نشانک قبلی همچنان می تواند شما را پیدا کند. شما همچنین می‌توانید صفحات تغییر مسیر را در دامنه قبلی خود قرار دهید تا کاربران به طور خودکار به سایت جدید آورده شوند.

اطمینان حاصل کنید که همیشه آماده پاسخگویی به سؤالات بازدیدکنندگان در سایت خود هستید. این می تواند به شما کمک کند شهرت قابل اعتمادی ایجاد کنید زیرا بازدیدکنندگان شما به احتمال زیاد شما را به گروه دوستان و اقوام خود ارجاع می دهند. این نوع بازاریابی مردمی برای کمک به سئوی شما ضروری است.

همیشه مطمئن شوید که به عقب برگردید و صفحات محتوای قدیمی سایت خود را مرتباً بهینه کنید. اگر مطالب قدیمی شما مانند آن در رتبه بندی ظاهر نمی شود، باید آن را تجزیه و تحلیل کنید. هنگامی که این کار را انجام دادید، می توانید آن را تغییر دهید و آن را به روز کنید تا به رتبه بندی بهتر موتورهای جستجو کمک کند.

کلمات کلیدی و عبارات باید در نام فایل URL صفحات وب شما گنجانده شود. در حالی که ممکن است سازماندهی فایل‌ها با استفاده از نام‌های کوتاه‌تر یا استفاده از نوعی قرارداد شماره یا تاریخ ساده‌تر باشد، اما برای اهداف بهینه‌سازی موتور جستجو اشتباه است. موتورهای جستجو قطعاً نام فایل ها را در نظر می گیرند. همچنین، هنگام ایجاد نام فایل های خود، خط خطی روشی است که برای جدا کردن کلمات در نام فایل به جای فاصله یا زیرخط توصیه می شود.

قبل از اینکه سایت خود را بسازید، جستجوی کلمات کلیدی خود را انجام دهید. می توانید از ابزار کلمات کلیدی گوگل ادوردز استفاده کنید که رایگان است و موارد دیگر نیز وجود دارد. وقتی پیش از موعد در مورد کلمات کلیدی خود تحقیق می کنید، می توانید محتوایی بسازید که برای موتورهای جستجو مناسب باشد. شما می خواهید از کلمات کلیدی با حجم زیاد جستجو و رقابت کم استفاده کنید.

مهم نیست که چقدر در مورد موضوع آگاهی دارید. این نکات باید به شما کمک کند تا رتبه صفحه وب سایت خود را افزایش دهید. همانطور که توصیه های این مقاله را دنبال می کنید، درک بهتری از بهینه سازی موتورهای جستجو و نحوه تاثیر آن بر سایت خود خواهید داشت. به زودی به دیگران خواهید گفت که برای بهینه سازی سایت خود چه کاری می توانند انجام دهند.​

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.