به برند خود توجه کنید: پیشنهادهایی برای بهینه سازی موتورهای جستجو

از آنجایی که رقابت برای بازدیدکنندگان آنلاین شدیدتر می شود، بهینه سازی سایت شما برای موتورهای جستجو مهم تر از همیشه است. اکثر کاربران اینترنت هرگز از صفحه اول نتایج جستجو عبور نمی کنند، بنابراین اگر سایت شما در آنجا نمایش داده نشود، ترافیک شما آسیب خواهد دید. در این مقاله چند نکته آسان برای بهینه سازی سایت خود بیاموزید.

استفاده از فرصت هایی که سئو ارائه می دهد به معنای بهره گیری از فهرست های محتوای مختلف پراکنده در سراسر وب است. این سایت های عالی به طور خاص برای ارسال مقاله و دسترسی به چشم عموم هستند. داشتن مقالات خوب نوشته شده و هدفمند ارسال شده به این سایت ها به این معنی است که افراد مناسب مقاله شما را می خوانند و فروش بالقوه بیشتری ایجاد می شود.

اگر می خواهید بهترین و خاص ترین نتیجه ممکن را با استفاده از موتور جستجو بدست آورید، از علامت نقل قول استفاده کنید. برای مثال، اگر می خواهید آمار اندی پتیت را در سال آخر کارش بدانید، تایپ کنید: «اندی پتیت» + «آمار سال آخر». این تضمین می‌کند که موتور نتایج غیرضروری مانند آمارهای سال‌های دیگر کارش را به دست نمی‌آورد.

یکی از مهم‌ترین جنبه‌های سئو، صرفاً اختصاص دادن به فرآیند است. شما باید مراقب باشید تا با تاکتیک های جدید به روز باشید زیرا موتورهای جستجو به طور منظم تاکتیک های خود را تغییر می دهند. همچنین، اگر به طور منظم سایت خود را اصلاح نکنید، راکد شده و در رتبه بندی افت می کند.

هدر وب سایت شما ممکن است اولین چیزی باشد که بازدیدکنندگان می بینند، اما فوتر وب سایت شما نیز به همان اندازه مهم است. می‌توانید از فوتر خود به نفع خود استفاده کنید و به عنکبوت‌ها در حین حرکت در سایت شما با کپی کردن پیمایش اصلی خود و اطمینان از اینکه پیوندهای فوتر شما بازدیدکنندگان را به مهمترین صفحات سایت شما هدایت می‌کنند، کمک کنید.

از AJAX برای مهم ترین محتوای خود استفاده نکنید. موتورهای جستجو فقط آنچه را که در کد سایت وجود دارد «مشاهده» می کنند. اگر یک تماس AJAX چیزی را از سرور بازیابی کند، آنگاه برای موتورهای جستجو کاملاً نامرئی خواهد بود. اگر باید از AJAX استفاده کنید، یکی از جایگزین‌ها ایجاد یک نسخه بدون آژاکس و بدون AJAX از سایت است که موتورهای جستجو بتوانند ایندکس کنند.

محتوای سایت خود را همیشه بهبود بخشید. اگر بازدیدکنندگان اطلاعاتی به دست نیاورند، مدت زیادی در سایت نمی مانند، این به معنای دریافت محتوای مرتبط است که باعث افزایش ترافیک می شود.

از تگ alt (کد html) برای اضافه کردن کلمات کلیدی به تصاویر خود استفاده کنید. موتورهای جستجو (تا کنون) نمی توانند به طور فعال تصاویر را جستجو کنند و کلمات کلیدی برای آنها ایجاد کنند. آنها برای ایجاد کلمات کلیدی برای جستجوهای موتور خود به شما متکی هستند. کلمات کلیدی بیشتر به معنای بازدید بیشتر برای سایت شما و دیده شدن جستجو بیشتر است.

به مشتریان خود نسبت به محصولات رایگان امتیاز دهید. با امتیازات سخاوتمندانه رفتار کنید، بنابراین برای آنها آسان است که پس از چند سفارش، آنها را نقد کنند. امتیازها می تواند به سمت محصولات یا اطلاعات باشد که فقط برای آن امتیازهای بازخرید کننده در دسترس است، بنابراین مشتریان احساس ویژه ای دارند زیرا به آن محصولات دسترسی دارند. یکی دیگر از گزینه ها این است که با هر سفارش، یک نوع بازی رایگان را وارد کنید.

روی الگوها کلیک کنید تا ببینید مشتریان شما چگونه در نهایت خرید می کنند (یا نه). نرم افزاری وجود دارد که هر کلیک بازدیدکنندگان را ردیابی می کند. اگر می بینید که صفحه خاصی مشتریان زیادی را به سمت خرید سوق می دهد، در نظر داشته باشید که آن را در سایت خود برجسته تر کنید و از زبان مشابه در سایر صفحات سایت خود استفاده کنید.

هنگام راه اندازی سایت خود، داشتن دانش خوبی از بهینه سازی موتورهای جستجو بسیار مهم است. شما باید بدانید چه کلمات کلیدی را انتخاب کنید و عنکبوت ها به دنبال چه هستند. ممکن است در طول راه اندازی اولیه سایت به یک متخصص نیاز داشته باشید تا بیشترین موفقیت ممکن را مشاهده کنید.

برای دریافت ترافیک بهتر از فید RSS سایت خود، از کلمات کلیدی مانند صفحه شخصی خود استفاده کنید. این به کاربران کمک می کند تا فید شما را از طریق موتور جستجو پیدا کنند، که منجر به بازدیدکنندگان بیشتری برای سایت شما می شود. بهترین مکان برای درج کلمات کلیدی عنوان و توضیحات فید شما است.

فریم ها بهینه سازی موتور جستجوی شما را خراب می کنند، پس از آنها استفاده نکنید! عنکبوت‌های موتورهای جستجو نمی‌توانند فریم‌ها را چیزی بیشتر از کد فریم‌ست ببینند، که به آنها نمی‌گوید کجا بروند. به جای فریم ها از CSS برای چیدمان صفحه خود به شیوه ای مشابه و کارکرد یکسان استفاده کنید.

اگر می خواهید کاربران محلی بتوانند سایت شما را جستجو کنند، مهم است که آدرس فیزیکی کامل شرکت خود را در هر صفحه از وب سایت خود درج کنید. این امر باعث می‌شود که الگوریتم‌های موتورهای جستجو که توصیف‌گرهای جغرافیایی را در نظر می‌گیرند، بیشتر دیده شود، زیرا آنها سایت‌ها را تجزیه و تحلیل می‌کنند و رتبه‌بندی می‌کنند.

تا جایی که ممکن است به ندرت از Flash، فریم و AJAX استفاده کنید. اینها ممکن است باعث شود که یک سایت جذاب و پرشور به نظر برسد، اما برای سئو کار چندانی انجام نمی دهند. آنها نمی توانند به یک صفحه پیوند دهند، و عنکبوت های موتورهای جستجو مانند وب سایت های “معمولی” آنها را نمی خزند. سایت زیبای شما در رتبه بندی ضعیف خواهد شد.

برای بهترین بهینه سازی برای موتورهای جستجو، به خاطر داشته باشید که کیفیت کلمات کلیدی مهمتر از کمیت است و کلماتی را انتخاب کنید که مشتریان شما به دنبال آن هستند. اگر کلمات کلیدی اضافی محتوای شما را به درستی توصیف نکنند، ممکن است مشتریان اضافی به همراه نداشته باشند.

یک کلمه کلیدی را انتخاب کنید که محبوب باشد اما خیلی محبوب نباشد، سپس سایت خود را بهینه کنید. در حالی که ترافیک زیادی برای بزرگترین کلمات کلیدی وجود دارد، ورود به صفحات بالا نیز دشوارتر خواهد بود. با این حال، اگر کلیدواژه ای را انتخاب کنید که خیلی مبهم است، حتی بهترین نتیجه برای آن جستجو نیز سود زیادی برای کسب و کار شما نخواهد داشت.

افزایش دید وب سایت خود با بهینه سازی آن برای موتورهای جستجوی اصلی می تواند آسان تر از آن چیزی باشد که فکر می کنید. همانطور که مشاهده کردید، لازم نیست برای بهبود رتبه جستجوی خود به ترفندها یا تاکتیک‌های دست نیافتنی متوسل شوید. فقط تکنیک هایی را که در این مقاله آموخته اید به کار ببرید، به زودی ترافیک شما افزایش می یابد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.